5 Mart 2009 Perşembe

PATATESLİ KOL BÖREĞİ


Bu börek hem çok lezzetli hemde yapımı çok kolay.Ben bir gece önceden hazırlıyorum daha pratik oluyor tavsiye ederim.

Malzemeler:

1 kg. yufka
5-6 adet patates ( haşlanmış )
2 adet kuru soğan
1 yemek kaşığı salça
karabiber,tuz
sıvıyağ
1 yumurta sarısı

Hazırlanışı:

1.Patatesleri bir çatal yardımıyla ezelim. Soğanları küp küp doğrayıp sıvıyağda soteleyelim.İçine salçayı ilave edip ocağın altını kapatalım. Bir kapta ezilmiş patates, soğanlar,tuz ve karabiberi katıp harmanlayalım.

2.Yufkayı tezgaha serelim ve yarısını ortadan keselim. Yarım yufkayı tezgaha serelim ve bir fırça yardımıyla sıvıyağlayalım. Uzun kısmına harçtan koyup rulo saralım.

3.Diğer yufkalarıda aynı şekilde sarıp yağlanmış fırın tepsisine ortadan başlayarak birbirinin etrafında sararak yerleştirin. En üste önce sıvıyağ sonra yumurta sarısı sürüp 170 derecede pişirelim.

2 yorum:

Semra Altay dedi ki...

Ben patatesli böreğe bayılırım.
Çok güzel görünüyor.
Ellerine sağlık.
Sevgiler.
www.semraninmutfagi.com

Şehnaz dedi ki...

SLM CANIM,BENDE YAPARIM BU BÖREKTEN ÇOK GÜZEL OLUR.ELLERİNE SAĞLIK.SEVGİLER.BUGÜN KANDİLMİ.EMİN OLAMADIM.BİLİYORSAN BANA YAZARMISIN .SEVGİLER,KEKCAFE

TuzBİBER Dergisinin son sayısı için tıklayınız.